Jak zaplanować pozycjonowanie z audytem UX?

 

Google oraz internauci są współcześnie znacznie bardziej wymagający. Już nie wystarczy zadbać o content, słowa kluczowe czy link building, żeby uzyskać wysoką pozycję rankingową w SERP. Do głosu dochodzi coraz bardziej user experience. Co warto wiedzieć na temat tego rozwiązania i jak go wdrożyć do własnej strategii? Dziś przedstawimy Ci podstawy UX, jednak zachęcamy do pogłębienia wiedzy na stronie: https://sxo.pl/pozycjonowanie/

Czym jest właściwie audyt UX?

Skuteczny audyt UX sprawdza ogólne wrażenia użytkownika. Pomaga wykryć różnego rodzaju błędy na stronie. Chodzi dokładnie o monitorowanie tych działań, które utrudniają firmie osiągnięcie wyznaczonych celów. Pomóż swojej witrynie przyciągać dużą liczbę odbiorców dzięki analizie różnych czynników, które mają wpływ na zachowanie użytkowników. Zapewnij im łatwy dostęp do ważnych informacji, szybkie ładowanie witryny, responsywność, brak skomplikowanych czynności do wykonania oraz angażującą treść.

Jeśli chcesz we właściwy sposób wykonać audyt swojej strony, poproś o pomoc doświadczonego specjalistę w tej branży, ponieważ do przeprowadzenia tych działań potrzebna jest ogromna wiedza, doświadczenie oraz odpowiednie narzędzia. Tylko w ten sposób będziesz mógł wykryć wszystkie błędy w witrynie i sprawdzić, co uniemożliwia podjęcie określonych działań przez odbiorców, a następnie na podstawie przygotowanego raportu wprowadzić odpowiednie zmiany. Dzięki temu Twoje pozycjonowanie będzie znacznie bardziej efektywne!

Czy przeprowadzenie audytu UX jest ważne?

Dzięki temu działaniu możesz być na bieżąco z zasadami wprowadzonymi przez Google, co przybliża Cię do osiągnięcia celu, jakim jest najlepsza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania. Audyt pozwala sprawdzić, co blokuje ruch na stronie, dzięki czemu możesz mieć bardziej przejrzysty obraz na to, co powinieneś naprawić. Pamiętaj, że wykryje on wszystko, co wymaga dopracowania. Niestety strony WWW, które nie przeprowadzają audytu UX, muszą liczyć się ze spadkiem konwersji i wyższymi współczynnikami odrzuceń, przez co zaczną spadać w rankingu SERP.

Jakie korzyści płyną z przeprowadzania audytu UX?

  1. Pozwala szczegółowo ocenić aktualny stan strony WWW i wrażenia internautów,
  2. Umożliwia zmniejszenie liczby błędów na stronie,
  3. Ma wpływ na wzrost liczby odbiorców oraz sprzedaży produktów lub usług,
  4. Pomaga generować jeszcze większą konwersję,
  5. Daje możliwość budowania pozytywnego wizerunku marki.

Podsumowanie

Dziś najważniejszy jest odbiorca, w końcu to właśnie dla niego tworzysz swoje treści. Audyt UX wspiera pozycjonowanie, a należy pamiętać, że tylko Google zna pełną listę czynników rankingowych. Jest więc wielce prawdopodobne, że user experience jest jednym z nich. Nie zostawaj więc w tyle, skontaktuj się ze specjalistą UX i zmień swój interfejs na lepszy.

Back To Top