Z pewnością natknąłeś się kiedyś w internecie na dwa hasła: „pozycjonowanie” i „optymalizacja”. Sieć pełna jest artykułów dotyczących SEO, co może przyprawić o prawdziwy zawrót głowy. Postaramy się więc w prosty sposób wyjaśnić, o co właściwie chodzi. Dowiesz się, dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest współcześnie kluczem do sukcesu w sieci.
Dlaczego pozycja rankingowa ma znaczenie?
Podobnie jak w przypadku miejsc offline, w sieci musimy zadbać o swoją rozpoznawalność. Polski rynek handlowo-usługowy dynamicznie się rozwija, a oznacza to tylko jedno – wzrost konkurencji. Jeśli więc zależy Ci na wzroście zysków oraz dotarciu do klientów, musisz wyjść im naprzeciw. Tylko 25% użytkowników sieci zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że pozycja w TOP 10 zwiększa Twoje szanse na klikalność.
Korzyści z pozycjonowania
- wyższa pozycja rankingowa,
- większe grono odbiorców,
- wzrastający ruch na stronie,
- wyższy poziom UX,
- poprawa sprzedaży pod kątem e-commerce,
- dostępność strony.
SEO (Search Engine Optimization)
Chociaż pojęcia „pozycjonowanie” i „optymalizacja” stosowane są często zamiennie, wielu specjalistów je rozdziela. Nie ma jednak wątpliwości, że w praktyce poprawiania widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania przeplatają się one ze sobą i uzupełniają.
Optymalizacja
Jest to metoda wyznaczenia najlepszego rozwiązania pod kątem ustalonych kryteriów, aby uzyskać jak najwyższą jakość. W przypadku SEO będzie to szereg czynności technicznych związanych ze strukturą strony, aby spełniała ona wymogi algorytmów i robotów indeksujących pod kątem czynników rankingowych Google.
Pozycjonowanie
Niejako następstwem optymalizacji jest pozycjonowanie, czyli uzyskanie przez stronę jak najwyższej pozycji rankingowej. W tym celu wspiera się ją dodatkowo poprzez budowanie autorytetu w sieci, np. za pomocą link buildingu, mediów społecznościowych, analityk oraz content marketingu.
Co obejmują działania pozycjonowania SEO?
Zasadniczo SEO dzieli się na dwa elementy: działania on-site oraz off-site. Każde z nich optymalizujemy, a następnie pozycjonujemy pod kątem wyszukiwarki. Podstawowe składniki SEO on-site to treść, architektura strony i kod źródłowy, zaś jeśli zaczynamy działania zewnętrzne, stawiamy na zbudowanie zaufania do domeny, linki zwrotne oraz sygnały społecznościowe.
Wnioski
Pod kątem pozycjonowania warto w pierwszej kolejności wykonać trzy kroki: audyt, analizę konkurencji oraz analizę odbiorców. Każdy z tych wyników dostarczy nam informacji potrzebnych do opracowania odpowiedniej, długoterminowej strategii. W internecie są obecnie ponad 2 miliardy stron internetowych – musisz się postarać, aby użytkownicy skorzystali właśnie z Twojej. Pomoże Ci w tym właśnie pozycjonowanie.