Pozycjonowanie – czym jest i jakie niesie za sobą korzyści?

Z pewnością natknąłeś się kiedyś w internecie na dwa hasła: „pozycjonowanie” i „optymalizacja”. Sieć pełna jest artykułów dotyczących SEO, co może przyprawić o prawdziwy zawrót głowy. Postaramy się więc w prosty sposób wyjaśnić, o co właściwie chodzi. Dowiesz się, dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest współcześnie kluczem do sukcesu w sieci. 

Dlaczego pozycja rankingowa ma znaczenie?

Podobnie jak w przypadku miejsc offline, w sieci musimy zadbać o swoją rozpoznawalność. Polski rynek handlowo-usługowy dynamicznie się rozwija, a oznacza to tylko jedno – wzrost konkurencji. Jeśli więc zależy Ci na wzroście zysków oraz dotarciu do klientów, musisz wyjść im naprzeciw. Tylko 25% użytkowników sieci zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że pozycja w TOP 10 zwiększa Twoje szanse na klikalność.

Korzyści z pozycjonowania

  • wyższa pozycja rankingowa,
  • większe grono odbiorców,
  • wzrastający ruch na stronie,
  • wyższy poziom UX,
  • poprawa sprzedaży pod kątem e-commerce,
  • dostępność strony.

SEO (Search Engine Optimization)

Chociaż pojęcia „pozycjonowanie” i „optymalizacja” stosowane są często zamiennie, wielu specjalistów je rozdziela. Nie ma jednak wątpliwości, że w praktyce poprawiania widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania przeplatają się one ze sobą i uzupełniają. 

Optymalizacja

Jest to metoda wyznaczenia najlepszego rozwiązania pod kątem ustalonych kryteriów, aby uzyskać jak najwyższą jakość. W przypadku SEO będzie to szereg czynności technicznych związanych ze strukturą strony, aby spełniała ona wymogi algorytmów i robotów indeksujących pod kątem czynników rankingowych Google.

Pozycjonowanie

Niejako następstwem optymalizacji jest pozycjonowanie, czyli uzyskanie przez stronę jak najwyższej pozycji rankingowej. W tym celu wspiera się ją dodatkowo poprzez budowanie autorytetu w sieci, np. za pomocą link buildingu, mediów społecznościowych, analityk oraz content marketingu. 

Co obejmują działania pozycjonowania SEO?

Zasadniczo SEO dzieli się na dwa elementy: działania on-site oraz off-site. Każde z nich optymalizujemy, a następnie pozycjonujemy pod kątem wyszukiwarki. Podstawowe składniki SEO on-site to treść, architektura strony i kod źródłowy, zaś jeśli zaczynamy działania zewnętrzne, stawiamy na zbudowanie zaufania do domeny, linki zwrotne oraz sygnały społecznościowe. 

Wnioski

Pod kątem pozycjonowania warto w pierwszej kolejności wykonać trzy kroki: audyt, analizę konkurencji oraz analizę odbiorców. Każdy z tych wyników dostarczy nam informacji potrzebnych do opracowania odpowiedniej, długoterminowej strategii. W internecie są obecnie ponad 2 miliardy stron internetowych – musisz się postarać, aby użytkownicy skorzystali właśnie z Twojej. Pomoże Ci w tym właśnie pozycjonowanie.

Back To Top